2009. április 26., vasárnap

Darling DJ I-600b + DIY RIAA

Sokat bizony nem árul el a cím az biztos, pedig új fejezetet kezdődött itt, ismerkedés az analóg technikával, a fekete lemezzel. Persze sokat nem ért a lemezjátszó - merthogy a "Kedves" egy lemezjátszó, de mégis. Megvolt az életérzés. Régi Zorán lemezeket hallgattam rajta, meg ami szüleimtől maradt úgy általában. Olyan zenék, amik egyébként nem érdekeltek, de fekete lemezt akartam használni. Vagy ahogy magyarul mondják "bakelitet". Az original hangszedő fogalmam sincs mi volt rajta, MM rendszerű volt, szörnyű persze.

A lemezjátszó máskülönben DJ célokra készült, van rajta "pitch control", azaz nem csak 33-as és 45-ös fordulatot tudott, hanem lehetett azon belül is csúszkával lassítani-gyorsítani a felvételt. Teljesen felesleges otthonra. Viszont túlélte az eszközök csereberéjét, talán mert sosem képviselt olyan értéket, hogy érdemes lett volna meghírdetni. Talán. 10e körül vettem. Viszont szíjhajtású volt, nem közvetlen csatolt, ezt fontos tartottam persze.

A korrektor viszont egész más tészta volt. A Pioneer CD játszónál már utaltam a DIY (azaz Do It Yourself = Csináld magad) fülhallgatóerősítőmre. Nos, az saját tervezés volt, a korrektort azonban utánépítettem. Mégpedig az igen kedves emlékű Hang és Techika újságban közölt Richard Hay féle kapcsolást. Az újságot egyébként Huszti Zsolt (azaz tulajdonképpen Heed Audio - róluk még lesz itt szó) szerkesztette és részben írta. Sajnos nem maradt fent kép a RIAA korrekt akkori megvalósulásáról, de elmondhatom hibátlanul működött és minősége messze túlmutatott a lemezjátszó/hangszedő pároson. Sokat mondjuk nem hallgattam a lejátszót, egyrészt mert nem volt hanganyag, másrészt mert Pestre a kollégiumba érthető okokból nem cipeltem fel.

Ma (2009 tavaszán) apósomnál szolgál ez a lejátszó, működik. ennyi pénzért többet nem kérhetünk, azt gondolom.

1 megjegyzés:

  1. Üdvözlöm!
    Elnézést hogy nem írtam megszólítást de nem vagyok biztos hogy a "carbonkopy" jó!
    Lenne egy kérdésem,a fenti lemezjátszóval kapcsolatba, 4-6e.Ft árat megér-e ez a lemezjátszó Ön szerint?
    Most 2010 áprilisa van.

    Üdvözlettel: Bartis István Email címem:pistadady@citromail.hu

    VálaszTörlés