2009. április 26., vasárnap

Marantz CD-53




Ezt követően, már Pesten voltam a Kandó koleszban, mikor egyszer csak elhalgatott a Pioneer CD játszó. Kicsit megtisztítva a fejet ugyan újra szólt, de ez nekem pont eléggé hangos vészjel volt, hogy cseréljek.
De itt álljunk meg egy kicsit, mert jut eszembe egy-két dolgot átugrottam.
Ekkora már megépítettem az első diszkrét fülhallgató erősítőmet, ami elég jó volt ahhoz, hogy meg is maradjon. Saját tervezés volt, véletlenül nyúltam jó dolgokhoz, csak évekkel később tudtam pontosan miért is szólt úgy az a kapcsolás. A osztály, szimmetrikus felépítés (de asszimetrikus hajtás, tehát itt a pnp-npn tükörfelépítésre gondolok), nem volt átfogó negatív vcs, se hangerőszabályzó, se csatolókondenzátorok se feszültségerősítés. Lényegileg egy buffer fokozat volt, ez hajtotta a koleszban még Fehérváron a Pioneer CD játszóról az AKG fülest.
Aztán beletúrtam kicsit a Pioneer CD játszóba is, kimeneti IC-t cseréltem, mégpedig a dual tokkos IC-ket szimpla, egy műveleti erősítőt tartalmazó típusokra, ehhez csináltam kicsi panelt is, ami úgy illeszkedett a régi IC helyére, mintha maga is egy IC lett volna. Több IC-vel is próbálkoztam, már nem emlékszem végül mi maradt.
Szóval ez volt a rendszer, mikor elhalgatott a Pioneer és mások szavára hallgatva használtan (ha jól emlékszem 30e körül) vettem egy Marantz CD-53-at szervízkönyvvel együtt. Tudnám minek. Sokkal rosszabb hangja volt, mint a Pioneer-nak, kicsivel jobb felbontás mellett. Egyből neki is estem a második napon, kidobtam a kimeneti "mute" tranzisztorokat, IC-ket cseréltem és kb. emészthető lett a hangja. Ez a CD játszó a mai napig megvan, de csak port gyűjt. Akad már az ajtó nyitó/húzó mechanika és jelenleg a kimenet közvetlen a füleskimenetre van kötve.
Attól függetlenóül, hogy nem szerettem a hangját évekig használtam, mert nem volt pénz cserére.
Pioneer-t meg eladtam a Király utcában. Emlékszem, az első helyen még megemlítettem a boltosnak, hogy milyen átalakításokat végeztem rajta, aztán rájöttem inkább jobb, ha erről hallgatok. Dicstelen vég volt annak a CD játszónak a Király utca.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése