2018. július 17., kedd

PS Audio Humbuster III

Ez egy igen gyors bejegyzés lesz...

Mielőtt leadtam volna a vonalat Silvio-nak, hogy lesz még egy kör valószínű az Audiopax táptrafójával egész biztosra akartam menni, hogy nem az én hálózatom okozza azt a maradék kis zümmögést.

Történhetne ez az azért, mert néha ilyen-olyan okokból meg tud jelenni egyenfeszültségű komponens is a váltóáram mellett a hálózaton (millivoltos mértékben). Ez az kis egyenfeszültség meg képes úgy felbosszantani nagyobb teljesítményű trafókat, hogy azok búgásba kezdenek.

Ez annyira ismert jelenség, hogy termékek is léteznek ezen jelenség megszüntetésére. Mint például a bejegyzés tárgyát képező PS Audio termék (már nincs gyártásban), vagy éppen a Nordost Syncro fantázianevű szűrője. Meg gyártatni is lehet, elvileg nem egy bonyolult dolog, éppen ezért elgondolkodtató a Nordost termék ára.

DIY-kedni mégse volt kedvem, az apróban meg nem túl drágán volt ez a PS Audio darab, egy próbát megér.

Az ott az
Rövidre fogva a történetet, nem lett tőle csendesebb az erősítő. Sejtettem hogy ez lesz egyébként, mert semmi más nem búg nálam, de hátha...hangba amúg nem szólt bele amennyire meg tudtam ítélni. Igaz, ez A osztályú erősítőknél nem is akkora veszély, az Audiopax-ok konstans 110W-ot vesznek fel és kalap-kabát.

Ugyanakkor némileg ellentmondásos a termék, mert a dobozán büszkén állítja, hogy "no power limit", a kézikönyv szerint meg jobb, ha nem dugunk két végfokot bele. Gondolom akkor tegyen mindenki belátása szerint.

End of story, ennyi. Sokat nem tudtam meg erről a termékről, nálam nem a DC a probléma. Ha lehet hinni a nemzetközi fórumoknak amúgy működik. Naim-es körében olvastam, hogy többen használják. (Mondjuk enyhe idegrángást kapnék, ha az 555-ös tápom brummogna, de úgy olvasom nem egyszer mégiscsak ez van.)

Szerettem volna ezért az 5 perc tesztért nem megvenni, de nem sikerült próbát kieszközölnöm, úgyhogy most némi veszteséggel árulom is.

Viszont használt piacon ritka dologként nemcsak a termék makulátlan, de doboza, manuálja is megvan.



2 megjegyzés:

  1. Szia,
    megvan még a Humbuster?
    Üdv WP

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    már elvitték. Ott egyékbént pont az csinálja új felhasználója szerint amit kell neki, jól lecsökkentette a trafózúgást (bár ha jól értettem nem teljesen nullára, de jelentősen.)

    Üdv:

    bt

    VálaszTörlés