2018. szeptember 30., vasárnap

Soundcare Superspike vs. söund arts

Rövid poszt, csak a megemlékezés kedvéért.

Kölcsönbe került először hozzám 6-os menetű Superspike. Leginkább azért, mert a 3db söund arts állványom közül a középsőhöz valahogy nem jutott a tüskék alá a pici fekete tappancsból. Forintokkal meg hülyén nézett ki. Szóval gondoltam legalább csinosabb lesz.

Szép lassan került mindegyik állvány alá. Hangra nem hallottam semmi különbséget, viszont praktikus nagyon. Könnyen lehet tologatni az állványt a padlón karcolás nélkül, már csak ezért is megéri.

Mivel 3db állványom van (2db a végfokoknak, 1db meg a többi elektronikának) ez összesen 3 szett superspike, azaz 12 darab. Használtan vettem őket, de vadászni kell rájuk, ritkán van eladó. Főleg a 6-os menetűből.

A móka ott kezdődött, hogy ebből a 12db-ból 8db kölcsönbe volt, tehát igyekeztem sajátokat beszerezni. Meglettek idővel. Viszont a 8-at sem kellett még visszaadni. Na ebből lett ez...ahogy az angolok mondják "for shits and giggles":

Superspike mindenhol
Szóval hány is van a képen? Összesen ebben az állványban 16db! Magyarul tettem mindenhova, ahol 6-os menetet találtam. Most itt a feje tetején van az állvány, azaz a polcok alatt is superspike van.

Így már hallható különbség lett. Jópár hétig hagytam így, aztán megcsináltam az ellenpróbát is, azaz kiszereltem a spike-okat. A 16db Soundcare-el ellátott állvány esetében jó értelemben gyorsabb, pontosabb volt a hang. Ez jött elsőre. Több volt benne a hajtás, valahogy fókuszáltabb volt minden. Ami nem olyan gyorsan adta magát, hogy (azt hiszem) a magasaknak végső soron nem tett jót a túl sok Superspike. Nem harsányabb lett a rendszer, de hosszabb távon fárasztott. Mikor ezt már többedszer gondoltam (fáraszt, de miért?), akkor kiszereltem a tükséket. Egyértelműen nyugodtabb lett a hang nélkülük. Vesztett a ugyan a fent említett jellemzőkből, de nem ér ennyit.

Az meg a szétszerelésnél tűnt fel, hogy az állványt oldalról megkocogtatva kb. 1 másodpercig (ez rengeteg!) csengett az állvány mikor benne volt ez a termérdek Superspike. Majdnem fügyülő csnegés, gondolom egymást gerjesztették a golyós csatolások. Hang ekkora erővel nem csap oda az állványnak, de akkor is.

Úgyhogy kölcsön 8db vissza a gazdájához. Superspike meg maradt az alsó tüskék helyén (és csak ott) praktikussági és tetszetősségi szempontból.

Tanulság: ezt sikerült túltolni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése