2018. augusztus 26., vasárnap

Másik érzék

Nem a hallás,  a szaglás...

Az eredetileg kettős hobbim (zene+hi-fi) már jó ideje kiegészült azzal, hogy a zenehallgató szobát is minél kellemesebbé tegyem. Nem csak akusztikailag, de úgy átlalában "ottlétre" is. 

Valahogy nem vonz a garázsokból, tetőterekből kialakított a "férfibarlangok" poros, összevissza hányavetettsége.
Rögtön nekiállnék átrendezni...
Ezzel ahogy tapasztalom kisebbségben vagyok, így ez a poszt végkép a réspiac réspiacát érinti.

Ugyanakkor  a fények és a berendezés mellett az illat is meghatározó eleme egy térnek, szobának.

Egy szoba illatának tudatos befolyásolása azonban nem is feltétlen olyan egyszerű, mint elsőre gondolnánk (oké, gondoltam én). Nyáron persze ott a folyamatos szellőztetés, ha jó levegőn élünk nem is feltétlen kell több. De még akkor sem mindig megoldás az ablakok nyitogatása napközben a hőség miatt. Hidegebb évszakokban pedig csak rövid átszellőztetések vannak. Meg igazából ez inkább higiénia, tisztaság.

Amit évekig használtam...

...az az illatosító mécses. Levendula, jázmin, ilyesmi illóolajakkal. Kismécses, víz a párologtatóba, vízbe illóolaj, alá mécsesgyertya...mindenki ismeri. Ami magát az illatosítást jelenti ez egy teljesen jó megoldás volt, ugyanakkor mégis igen ritkán használtam. Nem szeretek tüzet (bármilyen pici láng is) őrizetlenül hagyni. Tehát csak akkor használtam, mikor zenét hallgattam. Viszont én általában este, világítás nélkül hallgatok zenét, zavaró tud lenni a tűz fénye. Rá lehet persze erre játszani, ha más fényekkel meglágyítjuk, de egymagában egy kicsi tűz fénye zavaróan gyorsan pislákol, ugrál.
Szép is, jó is
Úgyhogy elkezdtem keresgélni valami más megoldást.

Amit összesen egyszer használtam...

...az a szobaillatosító. Vagy mi a neve. Parfümériában vettem, érdekes módon megszagolgatni vásárlás előtt nem lehetett, cserébe nem volt drága. Egy illatosdobozka és egy tartó, amiben egy kis elektronika időnkét lenyomja az illatósító tetejét, ami aztán így fúj egyet.

Doboz a dobozban
Szauron tornya beveztésre készen
A "fújást" egy meglehetősen hangos effekt előzi meg, ahogy a kis lenyomószerkezet működésbe lép. Egyáltalán nem háttérzaj, kifejezetten zavaró.

Ami az illatot illeti...a dobozka leírása alapján az 1001 éjszaka hangulata ugrott be én mégis inkább azt írnám rá némi közvetlen élmény után, hogy "WC illatosító". Bár mondjuk ennek a szóösszetételnek meg tényleg nincs értelme, de nem mennék bele a részletekbe.

Kétszer dobbantott a kis szerkezetecske, többet sem fog. Mondjuk vannak most is darazsak, az ellen lehet jó? Amolyan automata lövegtoronynak.

Amit ezek után fogok használni...

...az pedig egy ultrahangos "aroma diffúzor". Itt találtam rá, gondoltam teszek egy próbát. Különféle típusok vannak, a dizájnon kívül a víztároló mennyisége a legmeghatározóbb különbség. Én a legnagyobbat szereztem be, 300ml víz megy bele. Ebbe a vízbe csepegtetjük az illóolajat és kész is, csak el kell indítani.

Ehhez a típushoz még távirányító is van
Ami meglepő, hogy hűvös, gőzszerű füst jön belőle és fokozattól függően elég intenzíven tudja ezt ontani magából a szerkezet. 

A másik, hogy bizony van hangja mikor működik. Háttérzajnak egy csendes szobában már sok. 

Úgyhogy ezt meg pont fordítva használom, mint a hagyományos mécseses megoldást. Azaz akkor megy, amikor nem vagyok a szobában. Mivel akár 6 órát is elpöfékel egy töltéssel magában, a szoba fel tudja venni az illatot. Nem túl tolakodóan erős, talán még a mécseses megoldásnál is enyhébb az illat amit csinál. És ez pont jó, mert épp csak belengi a szobát picit az illat.

A hangja miatt hálószobába nem ajánlanám (vagy csak úgy, hogy este le van kapcsolva), de amúgy nagyszerű kis szerkezet.

A magasak csilingelőbbek, a mélyek meg mélyebbre mennek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése